.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لغو غیرمنتظره سفر رئیس جمهور به استان گلستان
سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان که قرار بود امروز چهارشنبه انجام شود به طور غیر منتظره ای لغو شده است.
لغو غیرمنتظره سفر رئیس جمهور به استان گلستان

سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان که قرار بود امروز چهارشنبه انجام شود به طور غیر منتظره ای لغو شده است.

به گزارش شمال نیوز ،پیش از این نیز سفر هیئت دولت به استان های لرستان ، اردبیل و همدان لغو شده بود. گفته می شود علت برگزار نشدن سفر استانی گلستان در پیش بودن یک سفر خارجی برای رئیس جمهور خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

غلامعلي رنجبر 30 تير 1389
جناب آقاي رمداني
سلام: آيا مي توانيد اينجوري در قسمت تبليغات جابدهيد و آرم شركت را هم اضافه كنيد. من لوگوي آرم شركت را ندارم.

شهري شاد براي شما به ارمغان مي آوريم
شركت بهشت روشن البرز سرمايه گذار بخش خصوصي در طرح شهربازي مدرن ساري
تحت نظر شهرداري ساري
نا شناس 30 تير 1389
معاون سياسي استاندار و دغدغه هاي فرهنگي
راحله حاجيان
خبرنگار
خواستم تاريخ را ورق بزنم با عنايت به 21 تيرماه سالروز سركوب قيام مردم عليه كشف حجاب رضاخان مطلبي در حوزه حجاب و عفاف و برگزاري اولين نمايشگاه عفاف و حجاب بنويسم كه بخشي از خطبه هاي آيت ا... سيد احمد خاتمي در نمازجمعه تهران نظرم را جلب كرد.
وي گفت: آن زمان رضاخان در قضيه كشف حجاب كشتار وحشيانه اي در مسجد گوهرشاد به راه انداخت و به نقل از شاهدان عيني 56 كاميون جنازه از صحنه خارج شد، مردم اين هزينه را پرداختند و انقلاب اسلامي هم از جنس همان قيام است.
وي همچنين يادآور شد امروز در قضيه حجاب از مرز مسائل فرعي كنار رفته و تبديل به نماد اسلامي شده است.
وي گفت: خطر تساهل و تسامح فرهنگي اگر خطرناك تر از تسامح و تساهل سياسي نباشد كمتر نيست.
با شنيدن اين مطالب به ياد سخنان هادي ابراهيمي معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران كه همواره نوشته ام ديدگاه فرهنگي اش بر مسئله سياسي اش مي چربد افتادم كه درنمايشگاه عفاف و حجاب گفت: كار فرهنگي هزينه دارد و هر كار فرهنگي كه بي اثر باشد بايد رهايش كرد.
در دل به اين جوان فرهنگي دانش آموخته علوم سياسي درود فرستادم و هزاران بار تحسينش كردم.
ابراهيمي كه تحت هر شرايطي پاسخگو مي باشد و دانستن را حق مردم مي داند و با لبخندي كه حاكي از گله گاه و بي گاهش از برخي پرسش خبرنگاران است در پاسخ به سوالم كه چرا از 150 مدير دستگاه اجرايي حتي 10 مدير هم در افتتاحيه نمايشگاه شركت نكردند گفت: سوال و توقع بجايي است بايد اطلاع رساني شود.
اما عليرغم دعوت نامه هاي دفتر امور بانوان و نصب 500 بنر يك متري و دهها بنر و هزينه هاي زياد ( اگرچه كار فرهنگي هزينه نيست بلكه سرمايه است)، تعداد مديران در روزهاي بعد از افتتاحيه به اقرار خبرنگاران مستقر در نمايشگاه همانند روز اول با مقداري تغيير بوده است.
مديران الگوهاي برتر و نمايشي از حجاب و عفاف در اداراتند كه بايد خود الگو و پيشتاز و ميدان دار اين صحنه باشند اما اعزام 40 تن از مديران استاني و ستادي استانداري به مالزي مي توانست در غير اين روزها انجام شود اگرچه ابراهيمي مومن و معتقد و مقيد نيز در پاسخ به سوال خبرنگاري اين سفر را سفري كاري قلمداد نمود و گفت در گذشته هم اين سفرها بوده است اما گله خود را پنهان نكرد و گفت: من هم به سفر دسته جمعي مديران حرف داشتم و اعتقادي نداشتم.
آيا براستي دستاورد آن سفر مهمتر بود يا نمايشگاهي با موضوع حجاب و عفاف كه از دو ماه پيش تدارك ديده شد؟
اين نمايشگاه نقطه عطفي در برنامه هاي فرهنگي بانوان در راستاي مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب بود و قدرنشناسي از اين حركت ناسپاسي از مروجان فرهنگ و عفاف مي باشد.
ابراهيمي دغدغه هاي ديگري نيز داشت او گفت: قصد سياه نمايي و بزرگنماي ندارم ولي وقتي در ميادين شهر قدم مي زنم از وضعيت بي حجابي احساس تكدر مي كنم و در عين حال معتقد است كار فرهنگي بدون اثرگذاري بايد تعطيل شود.
ابراهيمي مدير و مدبر از ذائقه جوانان در تبليغات و انجام كار فرهنگي سخن گفت: حال سوال اينجاست آيا كسي بر ما ايراد مي گيرد اگر بعنوان يك خبرنگار ضمن تاييد سخنانش بگوئيم حتي ايام ولادت ائمه عليهم السلام و جشن هاي مذهبي و ملي شهر خاموش است و خاطر شهروندان مكدر از اين فضاي بي حال، جشن مبعث پيامبر (ص) آخرين رويداد مذهبي در حين نگارش اين مطلب جاي تاسف است جاي تاسف است كه خبري از شادي و شعف در شهر مشاهده نشد و هيچ مچلس و محفلي از مبعث رسول ا... (ص) براي مردم سخن نگفتند همو كه براي اخلاق برگزيده شد تا آنرا در جامعه نهاديده كند و هدفش اتمام كرامت هاي اخلاقي بود تا دروغ، ريا، بي بند و باري، بي حجابي تهمت، تزوير، نيرنگ، نفاق، رانت خواري، پارتي بازي، لاابالي گري و حيف و ميل بيت المال از جامعه رخت بربندد و عمل به قانون رعايت اخلاق اجتماعي، سياسي، اقتصادي و توجه به مباني دين در جامعه نهادينه شود.
دغدغه ديگر ابراهيمي توجه به حضور با كرامت زنان درجامعه مي باشد وي ضمن رد سكولاريزم و فمينيسم گفت: زن عصاره فضائل مي باشد و اين ادعايش را در عمل ثابت كرد، او هر اداره اي كه مسئوليت داشت شخصيت زن را ارج نهاده و مشكلات آنان را بررسي و توجه ويژه به حقوق آنان نموده است و مشكلات شان را در حد وسع حل نموده است.
آگاهان در اين زمينه مي گويند او واقعا به اين مسئله اعتقاد دارد و در هر محيط و دستگاه اجرايي مسئوليت مي گيرد اگر كارمند زن مشكلاتي داشته باشد در حد وسع اش مساعدت مي كند.
اگر چه با خصوصيات اخلاقي و تدين نامبرده از ديرباز آشنا بوده ام اما اين موضوع سبب شد طي گفتگويي تلفني با همسر فرهيخته شان كه متواضعانه به سوالاتم پاسخ داد جويا شدم وي كه خود از مجموعه روزنامه نگاران استان مي باشد اذعان داشت: همسرم اعتقاد به حفظ كرامت زن هم در خانه هم در اجتماع و نيز اعتقاد راسخ به حفظ حقوق زنان دارد و هر كجا نارسايي ببيند در حل آن پيشگام مي شود.
وي همچنين گفت: البته همسرم بيشتر اوقات خود را دراداره بسر مي برد و كمتر اين روزها به منزل سر مي زند اما هميشه به حقوق ما هم توجه كرده است.
ابراهيمي حجاب را مختص زنان نمي داند بلكه مي گويد مردان نيز بايد از حجاب لازم برخوردار شوند براستي آيا سخنان اين مدير فرهنگي جوان كه برگرفته از دين مبين اسلام است عملياتي مي شود؟
آيا يكپارچگي فرهنگي و عمل به دين اسلام در موضوع عفاف و حجاب با تعامل و همراهي همه مسئولين اجرايي مي شود؟
دغدغه اي كه ذهن علما، زعما و نخبگان و مردم را مشغول كرده است!
پرسش هاي زيادي در ذهنم ايجاد شده و من هنوز به فكر عدم حضور مديران در نمايشگاه عفاف و حجابم، پس كي و كجا به اين مسائل مهم ارج نهاده مي شود؟
چرا ساير مسوولان به ويژه متوليان امور فرهنگي نبايد به اندازه معاون سياسي - امنيتي استاندار دغدغه فرهنگي داشته باشند؟ گويي معاون سياسي امنيتي استاندار آمده است تا علاوه بر انجام وظايف حوزه كاري خويش، به امور فرهنگي نيز بپردازد.


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.